Овај вебсајт представља архиву старог вебсајта Универзитетске библиотеке који је био у функцији до 2013. године и од тада се не ажурира. Молимо Вас да посетите вебсајт unilib.rs на ком можете пронаћи актуелне информације и изворе. Хвала!
You are visiting an archived website of the University Library in Belgrade that was functional up until 2013 and is not being updated since. Please visit unilib.rs for current information and resources. Thank you!

Univerzitetska biblioteka "Svetozar Marković "
Loading
 
 
Univerzitetska biblioteka Svetozar Markovic

PROJEKTI

Umetnički centar

 

               

2. mart – 9. mart 2011.

   
Izložba  ESTETIZACIJA POLITIKE 
      "Radenko Milak i Igor Bošnjak"
 

Radenko Milak //
Spektakularizacijom i medijalizacijom zločina bavi se i Radenko Milak u seriji slika A šta ste još videli?- Nisam mogao videti sve! Odgovor na postavljeno pitanje reči su Rona Haviva, američkog fotoreportera čija je fotografija Arkanovog vojnika koji brutalno nogom udara ženu koja leži na trotoaru, na samom početku rata u Bjeljini, obišla svet i jedan je od najpoznatijih simbola medijskog posredovanja rata u BiH. Autor preispituje na koji je način uopšte moguće dokumentovati i posredovati rat i zločin, te kako se medi­jski posredovanim prikazima manipuliše kao oružjem za nastavak rata drugim sredstvima između su­protsavljenih strana, jednoznačno i kolektivno redukovanih na uloge žrtvi i zločinaca, kroz radikalizovanu dihotomiju koja onemogućava istinski susret s ratnom traumom i ulogama i pozicijama svakog pojedinca u odnosu na nju. Milakova serija slika, započeta u sklopu projekta Izloženosti, čin je opsesivnog ponavljanja istog motiva s fotografije Rona Haviva, kao svojevrsnog preispitivanja i nadilaženja rascepa između posre­dovanja zločina i traume putem masovnih medija i intimnog, ličnog doživljaja rata i pokušaja lične artikulacije njegovog značenja. Ona je nevidljiva u samim slikama kao krajnjem proizvodu rada, te čin suočavanja s ratnom traumom ostaje intimno i transformativno iskustvo samog autora.                                    

tekst: Antonia Majača i Ivana Bago

Radenko Milak je rođen 06.11.1980. u Travniku, BiH. Završio je Akademiju umetnosti u Banja Luci, smer slikarstvo. Na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, Srbija, je magistrirao 2006. godine. Direktor je Centra za vizuelene komunikacije Protok i Bijenala savremene umetnosti SpaPort.
Kao kulturni aktivista tokom 2005. godine zajedno sa grupom umetnika iz Banja Luke pokreće umetničku asocijaciju Protok, sa kojom počinje da deluje u široj regiji. Od 2005 – 2010. godine Protok je pokrenuo niz platformi za edukaciju i produkciju u oblasti savremene umetnosti, koja je delovala komplementarno i alterativno u odnosu na postojeće institucije i organizacije u BiH. Protok je svoju misiju realizovao produkcijom, promocijom i razmenom (događaja) savremene umetnosti, takođe i kao servis za mlade umjetnike. U periodu od 2008 - 2010. Protok implementira trogodišnji razvonji projekat pod naslovom "Oživljavanje lokalne umetničke scene" , a taj projekat je podržao i Švajcarski razvojni program i Švajcarska fondacija za kulturu Prohelvecija. U okviru ovog programa Radenko Milak je zahvaljujući podršci i razumevanju institucija i pojedinaca iz regije inicirao Bijenale savremene umetnosti SpaPort.

http://www.milak.net/
http://www.protok.org/

 

Igor Bošnjak //
Upravo je telo, odnosno leš, u središtu rada Čas anatomije Igora Bošnjaka. Preuzimanjem Rembrandtove slike Čas anatomije i referišući se na istoimeni polemički tekst Danila Kiša, Bošnjak kreira metaforu društveno-političke stvarnosti Bosne i Hercegovine. Likovi dr.Tulpa i znatiželjnih posmatrača zamenjeni su likom Josipa Broza Tita i aktualnih političkih lidera Bosne i Hercegovine i regije, koji, nagnuti nad mrtvo telo, izgovaraju dnevno-političke floskule u skladu s ispraznim programima vlastitih stranki i pripadajućih etno-nacionalnih interesa, referišući se, među ostalim, na spremnost međunarodne zajednice da, kao i uvek, pripomogne na putu stabilizacije i pridruživanja. Nasuprot programiranim natucanjima političkih elita postavljen je anonimni leš - nemo, secirano telo koje istovremeno predstavlja živote onih koji su za ove političke projekte žrtvovani u ratu, ali i svih koji su preživeli rat, da bi se danas svakodnevno nosili s vlastitim, jednako nemim i društveno-ekonomski obespravljenim i poniženim, golim životima.                                                             
tekst: Antonia Majača i Ivana Bago

Igor Bošnjak je rođen 1981. godine u Sarajevu, SFR Jugoslavija. Autor je i kustos međunarodne platforme za savremenu umetnost namaTRE.ba. Pored slikarstva, istražuje u polju novih medija, filma, koncepta i videa. Slikarstvo je diplomirao 2005. na Akademiji likovnih umetnosti u Trebinju. Master rad iz Teorije Umetnosti i medija završio je 2008. u Beogradu. Trenutno je na II godini doktorskih studija, na odseku za Teoriju umetnosti i medija, Interdisciplinarne postdiplomske studije pri Rektoratu Univerziteta Umetnosti u Beogradu. Zaposlen je kao asistent na Akademiji likovnih umjetnosti u Trebinju, na slikarskom odseku, te kao koordinator na predmetima fotografije i proširenih medija. Živi i radi u Trebinju.
www.igorbosnjak.com
www.BHartmap.com
www.namaTRE.ba

 

 

Poslednji put promenjeno: 25/11/2014 19:08

© Univerzitetska biblioteka "Svetozar Marković". Kontakt: webmaster@unilib.bg.ac.rs
Bulevar kralja Aleksandra 71, Beograd · tel: (+381.11) 3370-509 · faks: (+381.11) 3370-354